Na co zwracać uwagę kupując kserokopiarkę?

Kserokopiarka jest niezbędnym urządzeniem w biurach, urzędach i firmach. Odpowiednio dobrana do potrzeb zapewnia sprawny obieg dokumentów. Konieczne jest zwrócenie uwagi na wielkość urządzenia, jego funkcje, koszty eksploatacji, łatwość wymiany części czy dostępność usług serwisowych. Dowiedz się, jak wybrać optymalną kserokopiarkę!

 

Najważniejsze funkcje kserokopiarki

Kserokopiarka to urządzenie, które jest niezbędnym elementem wyposażenia nowoczesnej firmy. Wiele dostępnych współcześnie modeli jest wyposażonych w komputer, który przetwarza dane i ułatwia obsługę. Można je połączyć z siecią, dzięki czemu nie tylko kopiują, ale również drukują pliki z połączonych z nimi komputerów, tabletów czy pamięci masowych. Na ogół obsługują one format A4, niektóre modele również większe, np. A3. Jeśli jest to konieczne, warto wybrać kserokopiarkę, która wykonuje kopie nietypowych dokumentów.  Cyfrowe urządzenia są w stanie poprawić jakość obrazu, skanować i wysyłać je pocztą elektroniczną.

Wybór tych urządzeń jest ogromny. Dlatego wybierając sprzęt, należy przede wszystkim poznać jego funkcje. Nasza firma zajmuje się sprzedażą kserokopiarek w Szczecinie. Chętnie doradzimy, na co zwrócić uwagę podczas wyboru urządzenia do biura. 

 

Co jeszcze wziąć pod uwagę wybierając kserokopiarkę?

Duże znaczenie ma wielkość urządzenia. Powierzchnia biurowa jest ograniczona, dlatego rozmiar kserokopiarki należy dobrać w taki sposób, by nie zakłócała ona swobodnego poruszania się i wykonywania wszelkich niezbędnych czynności. Duże znaczenie ma koszt materiałów eksploatacyjnych, np. kartridża. W wielu biurach jest on często wymieniany, dlatego powinien mieć atrakcyjną cenę.

Kserokopiarka powinna być łatwa do naprawienia. Ważna jest możliwość serwisowania sprzętu, które przedłuży jej żywotność.