Czym się kierować przy wyborze drukarki do biura?

Pomimo że obecnie coraz więcej pism przekazywanych jest drogą elektroniczną, w biurach wciąż drukuje się setki dokumentów. Decydując się na konkretny model drukarki, należy wziąć pod uwagę nie tylko własne potrzeby, lecz także uwzględnić potencjalne koszty i możliwości serwisowania urządzeń wielofunkcyjnych.

 

Drukarka laserowa czy urządzenie wielofunkcyjne?

Wybierając drukarkę do biura, należy kierować się nie tylko ilością, lecz także typem drukowanych dokumentów. Drukarki laserowe sprawdzą się w miejscach, w których drukuje się dużo, głównie dokumentów tekstowych. Urządzenia te pracują szybko, a wydruki są w dobrej jakości. Z kolei bardziej kompaktowe drukarki atramentowe przydadzą się do okazyjnego drukowania. Są także bardziej opłacalne w przypadku drukowania kolorowych zdjęć lub wykresów.

W mniejszych biurach sprawdzą się drukarki połączone z kserokopiarką i skanerem, tzw. urządzenia wielofunkcyjne. Ich wybór pozwoli na oszczędność miejsca i pieniędzy, chociaż mogą być mniej wydajne i bardziej awaryjne. Jeśli taka nieprawidłowość się pojawi, to zachęcamy do skorzystania z naszych usług serwisowania urządzeń wielofunkcyjnych i drukarek. Wykonujemy regularne przeglądy urządzeń zgodnie z zaleceniami producentów.

 

Serwis urządzeń wielofunkcyjnych przedłuża ich żywotność

Nawet najdroższe urządzenia wymagają regularnego przeglądu. Warto je także regularnie serwisować, by dłużej zachowały jakość swojej pracy. Korzystając z usług firmy serwisującej, upewnij się, że na naprawę sprzętu otrzymasz gwarancję.

Do zamówienia takiej usługi powinny skłonić Cię głośniejsza niż dotychczasowa praca, zła jakość wydruku lub zapalenie się kontrolek na panelu urządzenia. Przed ostatecznym zdecydowaniem o naprawie, możesz poprosić o wycenę jej kosztów.